Tami in Zuid-Afrika

Almost ready to go...

Hallo allemaal,

Ik ben Tami de Lange en ik ben 18 jaar. Ik ga vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika voor 4 maanden, tot kerst. Ik ga op een basisschool werken en ondersteun de leraar daar. Tijdens die 4 maanden verblijf ik in een gastgezin. De laatste twee weken ben ik van plan om te gaan reizen in Zuid-Afrika, omdat de basisscholen dan schoolvakanties hebben en er dus geen lessen zijn. Ik ga in de tijd dat ik weg ben een blog bijhouden. Dus als je zin en tijd hebt om het te lezen: ga je gang

Smile

Over ongeveer iets minder dan 12 uur gaat het echt gebeuren, dan vertrekt mijn vliegtuig richting Kaapstad!! Mijn koffers zijn gepakt (volgensmij veel te zwaar, ik durf niet zo goed te wegen) en nu schrijf ik voor het eerst op dit blog. De laatste 2 weken zijn ontzettend snel voorbij gegaan. Ik heb de laatste spullen gekocht, cadeautjes voor mijn gastgezin gehaald en met veel mensen afgesproken om ze nog een laatste keer te zien. Verder heb ik allemaal spulletjes gezocht en gekocht voor de kinderen op de basisschool: makkelijke engelse boekjes, knutsel dingetjes, stoepkrijt, liedjes, etc. Ik ben vandaag pas begonnen met mijn koffer in te pakken. Jaa, ik weet het erg laat. Ik denk dat het een soort uitstelgedrag is. Ik heb er echt heel veel zin in, maar eigenlijk wil in mijn hele vertrouwde omgeving meenemen... Eerst voelde het alsof het nog eeuwen zou duren voordat ik zou vertrekken, maar de tijd is veel sneller gegaan. Ik ben ook best een beetje zenuwachtig/bang. Dat komt ook grotendeels doordat ik geen idee heb waar ik terecht zal komen. Als ik in Kaapstad aankom wordt ik opgewacht door iemand van SAST. Dat is de Zuid-Afrikaanse partner organisatie van Travel Active (de organisatie waar ik mee reis). Vervolgens kom ik de eerste twee dagen in een vrijwilligershuis. Daar ontmoet ik dan de andere vrijwilligers die op hetzelfde tijdstip als ik aankomen. Zondagavond start de introductie. Maandag krijgen we te horen over de geschiedenis, cultuur, gewoontes in Zuid-Afrika en wat we beter wel kunnen doen of juist beter niet kunnen doen in Zuid-Afrika. Aan het eind van de dag worden we allemaal naar ons gastgezin gebracht. Mijn gastgezin bestaat uit een vader (Rodger), moeder (Diane) en dochter (Tiffany 23). Ik weet nog helemaal niets van ze dus de eerste ontmoeting wordt denk ik wel spannend, maar ik heb er zin in. Het huis heb ik al wel opgezocht. Het staat in een redelijk rustige, netjes uitziende wijk en staat vlakbij de school waar ik straks ga werken, ongeveer minuten lopen!

Ik wil iedereen nog even bedanken die mij heeft gesupport. Ik ben heel blij met jullie positieve reacties en aanmoedigingen. Ik weet dat ik een fantastische tijd tegemoet ga en ik houd jullie allemaal op de hoogte, maar ik ga jullie ook allemaal vreselijk missen :(

Voor de rest heb ik niet zo veel meer te melden. Ik schrijf weer als ik in Zuid-Afrika ben (als ik door de douane kom tenminste). Dan vertel ik jullie over de reis, de introdagen en misschien al wat over mijn gastgezin :)

Xx Tami

Reacties

Reacties

Roos

Hee Taams! Wat leuk om te lezen! Heel fijn dat je schrijft, kunnen we een beetje blijven :) Hele goeie reis! Het wordt sowieso een te gekke tijd liefje!

Hiba

Ahh Taam, leukerd! Wat heerlijk dat je een blog bijhoudt, kunnen we meeleven met avonturen ;)

Veilige reis, ik spreek je.

Heel veel kusjes uit Nederland.

Hiba

Debraa

Volgens mij echt al voor de 1000ste keer, maar nog een keer heel veel plezier, we missen je allemaal nu al!! :(

Lotte

Wat gaaf om te horen dat je dit gaat doen. Heel veel plezier en wss kom je als een ander mens terug. Je gaat daar wonderen berichten. Wish you Luck.
Xx

Tami

Dankjulliewel allemaal voor de super leuke en positieve reacties! Ik mis jullie wel allemaal :(

Fay

Ey Tami, echt heel veel plezier!!, ook al zit je er nu al een paar dagen, en ik hoop echt dat het leuk wordt. Ik heb al heel wat verhalen gehoord!! XX Fay

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active